UTS General English Muhammad Aliy Husain Al-SHamoud
Nama: Muhammad Aliy Husain Al-Shamoud
NIM : 2291471051
Kelas : 1-A
PUBLIPRENEUR-BASED LANGUAGE LEARNING (PBLL)
FOR PHOTOGRAPHY BUSINESS
How to start a product photography business.
With the rise in online shopping, there’s never been a better time to be a professional product photographer. E-commerce websites like Amazon dominate retail sales, and with sites like Shopify, Etsy, and eBay, any small business can quickly build an online presence. To get hired to create product photos for any business, first demonstrate that you can do good work.
Build a product photography portfolio.
The first step to growing your business as a product photographer is to create a portfolio. Collect your best work on one site, which you can then share as a link with potential clients. Include only your very best photos so you don’t overwhelm people with too much work. Limit yourself to 20 or 25 images, and try to show a variety of shots of different products in different styles and settings. You want to demonstrate your versatility as well as your artistry.
Spend time crafting your About section. Offer basic background information, like your relevant work experience and education, but also add some personal details that help convey your personality and interests. And of course, make sure to include your email address or phone number so people can contact you.
How much should you charge for product photography?
Pricing depends on your experience, costs, and the difficulty or location of the project. For e-commerce photos, you can charge per photo the client uses, starting at $20 per photo and working your way up to $50. For larger projects that include several products or a whole catalog, you can charge per product shoot.
To figure out what you should charge per shoot, check the rates of more established photographers in your area to get a sense of the market. Then share your portfolio with businesses in your area and offer competitive pricing. As you gain experience in commercial photography, you can begin charging a flat rate. You might go from charging a few hundred dollars for a daylong photoshoot to charging as much as a few thousand.
No matter where you start, remember that with each assignment you learn more and add to your portfolio. Every new problem you solve gives you one more tool in your kit. As long as you keep taking photos, you’ll keep getting better, and as you get better, you can seek more challenging assignments and charge more for your work.
The first step to growing your business as a product photographer is to creates a portfolio.( present continuous )
there’s never been a better time to be a professional product photographer. E-commerce websites like Amazon dominate retail sales, and with sites like Shopify, Etsy, and eBay, any small business can quickly build an online presence (simple present)
Pricing depends on your experience, costs, and the difficulty or location of the project ( continuous )
For larger projects that include several products or a whole catalog, you can charge per product shoot. ( simple present)
Translate the Article in to indonesian
Bagaimana memulai bisnis fotografi produk.
Dengan meningkatnya belanja online, tidak pernah ada waktu yang lebih baik untuk menjadi fotografer produk profesional. Situs E-commerce seperti Amazon mendominasi penjualan ritel, dan dengan situs seperti Shopify, Etsy, dan eBay, bisnis kecil dapat dengan cepat membangun kehadiran online. Untuk disewa untuk membuat foto produk untuk bisnis apapun, pertama-tama peragakan bahwa anda dapat melakukan pekerjaan yang baik.
Membangun portofolio fotografi produk.
Langkah pertama untuk mengembangkan bisnis anda sebagai fotografer produk adalah membuat portofolio. Kumpulkan pekerjaan terbaik anda di satu situs, yang kemudian anda dapat berbagi sebagai link dengan klien potensial. Sertakan hanya foto-foto terbaik anda agar anda tidak membebani orang dengan terlalu banyak pekerjaan. Batasi diri anda dengan 20 atau 25 gambar, dan cobalah untuk menampilkan berbagai gambar dari berbagai produk dalam gaya dan pengaturan yang berbeda. Anda ingin menunjukkan fleksibilitas anda serta kesenian anda.
Menghabiskan waktu membuat kerajinan tentang bagian anda. Berikan informasi latar belakang yang mendasar, seperti pengalaman kerja dan pendidikan anda yang relevan, tetapi tambahkan juga beberapa perincian pribadi yang membantu menyampaikan kepribadian dan minat anda. Dan tentu saja, pastikan untuk memasukkan alamat email anda atau nomor telepon sehingga orang dapat menghubungi anda.
Berapa harga untuk fotografi produk?
Harga tergantung pada pengalaman, biaya, dan kesulitan atau lokasi proyek. Untuk e-commerce foto, anda dapat mengisi per foto yang digunakan klien, mulai dari $20 per foto dan bekerja dengan cara anda sampai $50. Untuk proyek-proyek besar yang mencakup beberapa produk atau seluruh katalog, anda dapat mengisi biaya syuting produk.
Untuk mengetahui apa yang harus anda mengisi per menembak, memeriksa tingkat yang lebih mapan fotografer di daerah anda untuk mendapatkan rasa pasar. Kemudian bagikan portofolio anda dengan bisnis di area anda dan tawarkan harga kompetitif. Seraya anda memperoleh pengalaman dalam fotografi komersial, anda dapat mulai menarik tarif yang rata. Anda dapat pergi dari mengisi beberapa ratus dolar untuk pemotretan hari untuk mengisi sebanyak beberapa ribu.
Tidak peduli di mana anda memulai, ingatlah bahwa dengan setiap tugas anda belajar lebih banyak dan menambahkan pada portofolio anda. Setiap masalah baru yang anda pecahkan memberi anda satu alat lagi dalam kit anda. Selama anda terus mengambil foto, anda akan terus menjadi lebih baik, dan semakin anda menjadi lebih baik, anda dapat mencari tugas yang lebih menantang dan mengisi lebih banyak untuk pekerjaan anda.
reason why author use this sentence :
because the article give you about how to start you business product photography
Komentar
Posting Komentar